Днепропетровск, новости, фотостудия, анонсы, выставки, работаобразование, транспорт
НачалоНовостиВакансииVIP-вакансииРезюмеДобавить вакансиюДобавить резюмеПоискСтатьиПартнеры
Поиск:
АфишаОбразованиеОтдых Услуги
Новости Днепропетровска и Украины на сайте www.prodnepr.dp.ua

[Дата размещения новости на сайте 2018-03-06 16:04:34]
Фінську модель освіти почали запроваджувати на Полтавщині. Далі - вся Україна

[ полный текст новости ]
У лютому освітній рух EdCamp Ukraine і фінська освітня компанія Lumo Education провели в Україні експеримент «Змінитися за 7 днів». Заявки на участь отримали від кожної 25-ї школи в Україні, всього – 675. Перемогла школа в селі Трудолюб Полтавської області – її заявка була найпереконливішою.

Фінська експертна група працювала в школі на Полтавщині тиждень, а в останній день разом з учителькою, яка подавала заявку, Валентиною Федорякою та командою EdCamp Ukraine зустрілися з міністеркою освіти та науки України Лілією Гриневич, адже ця ініціатива передує спільному міжурядовому українсько-фінському проекту в сфері освіти.

Весь тиждень фінські педагоги навчали українських колег методиці співучителювання – проведенню спільних уроків з різних дисциплін кількома вчителями одночасно. За словами фінів, українське вчительство відразу розібралося в новій методиці і вже готове її застосовувати на практиці. Українські діти готові до неї тим більше.

З Фінляндії в Україну приїхали троє: Еса Сінівуорі, Каісу Хелмінен і Дмитро Науменко. Перші двоє – педагоги зі стажем двадцять п’ять і п’ятнадцять років відповідно, працювали у Фінляндії і за кордоном, займаються навчанням учителів і вчительок в інших країнах. Регіональний директор Lumo Education в Україні Дмитро Науменко знайомий і з фінською, і з українською освітніми моделями. З останньою спочатку як учень – закінчив школу в Черкасах і виїхав до Фінляндії, а потім – як аналітик. Він не приховує радості від спілкування з українськими педагогами: «Ми їхали, ні на що не розраховуючи… Та нам страшенно пощастило: і діти, і педагоги були не просто спраглі знань та ідей, а моментально придумували, як їх утілювати».

«Найголовніше, що я побачила у фінських колег, – щиру повагу до дитини, ставлення до учнівства як до дорослих, – каже вчителька математики Валентина Федоряка. – Їхній величезний досвід вчителювання заснований на дитиноцентризмі. Вони не говорять дитині: «Ось так правильно, а ти робиш неправильно». Еса підійшов до дівчинки й каже: «Добре. Ти знаєш, я теж колись так думав, але виявилося, що насправді це не так».

Валентина Федоряка – рушій змін у школі. Восени вона разом із колегами з інших регіонів побувала в освітній експедиції ЕдМандри до Фінляндії, а потім сама подала заявку на участь школи в експерименті. «Нам важливо, щоб заявки подавали не «згори», щоб бажання змінитися йшло від самих викладачів», – говорить лідер руху EdCamp Ukraine, радник міністерки освіти і науки України Олександр Елькін.

Зміна ставлення до дітей – найважливіше в реформі освіти, переконані фінські експерти. І в школі, яку обрали для проекту, це вже розуміють. «Важлива не матеріально-технічна база, а те, для чого вона слугує, – говорить Дмитро Науменко. – Я знаю, як буває: у школі стоять електронно-цифрові дошки, якими педагоги не користуються, тому що бояться зламати. Ми провели тиждень у не найбагатшій сільській школі України, але в ній на сходинках (!) написана таблиця множення, є маленький шкільний музей, вони роблять відкриту шкільну бібліотеку. А це вже дуже круто. Думаю, що і з упровадженням співучителювання в них не буде проблем».

Співучителювання, або Сo-Teaching, – це ведення інтегрованих уроків кількома педагогами разом. Цю методику фінські колеги і показали українським і в дії, і розібрали в теорії. Важливо, що співучителюванная — не тільки заняття, яке педагоги проводять разом, але й підготовка до нього, спільна розробка планів уроків, їх аналіз тощо.

Розмову про співучителювання фінська команда почала з розповіді педагогам та учням про те, що фінська система освіти базується на довірі, автономності, соціальному конструктивізмі та навчанні через експеримент. Як це працює – показали на інтегрованих уроках у 4-6 класах. Наприклад, говорячи про ланцюг живлення або зміни в чисельності популяції живих істот, учителі запропонували використовувати не лише біологічні науки, а й мову, математику, фізкультуру, мистецтво. Кожен урок – захоплива гра. Наступного дня учнівство експериментувало, створюючи колажі та арт-об’єкти. Так знання закріплюються краще, переконані фінські педагоги. Ще одним важливим інструментом є самооцінювання ученицями й учнями своєї роботи на уроці — це допомагає зрозуміти, де дитині потрібна підтримка чи додаткова увага та роз’яснення.

В останній день проекту учасники й учасниці зустрілися з міністеркою освіти та науки України Лілією Гриневич, яка хоче застосувати досвід експерименту в рамках великого міжурядового українсько-фінського проекту — він має початися в цьому році. Фінська міністерка освіти Кіуру Кріста договір про проект вже підписала. А її українська колега поки що підписати не може. За словами Олександра Елькіна, чекають, поки програму партнерства й фінансової допомоги затвердить Верховна Рада. Та це не заважає починати роботу вже зараз. Експерти Lumo Education налаштовані на довгострокове співробітництво у питанні підготовки вчителів і вчительок по всій Україні.

«Ми не залучали в цей експеримент якісь грантові або бюджетні кошти, зробили його з внутрішніх ресурсів двох дружніх організацій і безкоштовним для колективу й учнівтсва школи. Зараз хочемо поширити цей досвід і допомогти всім охочим застосовувати методики, яким навчали нас фінські колеги, – розповідає Олександр Елькін. – Ми часто кажемо, що потрібна справжня інтеграція предметів, що школа має навчати дитину не формулам чи визначенням, а компетенціям, які можна застосувати у житті. Тепер я точно знаю, що для цього потрібне співучителювання, тобто дієва співтворчість педагогів (і, звичайно, дітей)».

У проекті також брали участь педагоги зі шкіл-півфіналісток з Мелітополя, Дрогобича, Кропивницького — вони понесуть нові знання у свої колективи. Про подальшу підтримку школи в селі Трудолюб говорять і самі фінські педагоги – обіцяють консультувати, допомагати дистанційно. А трудолюбівські педагоги готують власні проекти спільних уроків: «Нам тепер постійно телефонують колеги, журналісти, – каже Валентина Федоряка. – Усіх цікавить фінська освіта, питають, як там у нас все змінилося. А ми ж лише починаємо».

Згодом про проект вийдуть статті в журналі «Фокус» (орієнтовані на батьків) і на сайті Нової української школи (орієнтовані на педагогів). Фінській реформі освіти й проекту буде присвячений спецвипуск журналу «Шкільний світ».

Довідка:
Каісу Хелмінен, Голова відділу викладання та інновацій Lumo Education, — викладачка вже в третьому поколінні. Має понад 15 років досвіду роботи в початковій школі, спеціалізується на ранній освіті та спеціальних освітніх проблемах. Її досвід, говорять партнери з EdCamp, може бути особливо важливим з огляду на спроби України побудувати інклюзивну освіту. У Гельсінському університеті Аальто (Aalto University, Helsinki) вона отримала сертифікат як інструкторка з методу розширення можливостей завдяки фотографії (Empowering Photography Method Instructor). У своїй магістерській роботі вона досліджувала різноманітіність мотиваційних чинників серед учнівства. У Lumo Education Каісу відповідає за розробку нових викладацьких рішень та їхнє втілення в Концепті Школи Лумо (Lumo School Concepts).

Еса Сінівуорі, Голова Правління та директор відділу освіти Lumo Education, теж викладач у третьому поколінні, має понад 25 років досвіду роботи в школах різного розміру й типу. Зокрема у класах, де навчаються діти різних національностей, як у Фінляндії, так і в інших країнах. Його спеціалізація — англійська мова, фізична підготовка та викладання наукових основ. Еса розробляє практики активного вивчення та спільного навчання. Починаючи з 90-х років, працює в командах, що розробляли останні три освітні програми для фінської школи. У Lumo Education відповідає за загальні освітні процеси (атмосфера, насичення програми, принципи викладання тощо).

Вернуться в каталог новостей Днепропетровска и Украины



Стань успешным
synevo_girl_240x350

Английский клуб СЭМ. Эффективное обучение английскому языку по методу Ирины Горец

Школа английского и немецкого языков Сергея Пулина в Днепропетровске, pulin













ГлавнаяНовости • • Театральная афиша






По вопросам размещения,
сотрудничества и рекламы обращайтесь:
e-mail: prodnepr@list.ru

Администрация сайта не несет ответственности за размещенную информацию в разделах объявлений и форуме.